یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

به گفته شاهدان عيني بسياري از اين اسناد و مدارك داراي طبقه بندي به كلي سري به زبان عبري و عربي است و نشان دهنده فعاليت گسترده اسرائيل در مصر بعد از انقلاب است.
گزارش شاهدان عيني حاكي است، پس از اينكه جوانان خشمگين مصري عزم تصرف سفارت رژيم صهيونيستي در غروب روز جمعه كردند، پليس و نيروهاي امنيتي مصر با پرتاب گاز اشك آور و شليك مستقيم گلوله تلاش كردند مانع از ورود آنها به لانه جاسوسي اسرائيل شوند، اما نمازگزاران مصري با سر دادن شعار الله اكبر شروع به درگيري با پليس و تخريب ديوار بتني آن كردند.
برپايه گزارش هاي دريافتي بر اثر زد خورد پليس و مردم در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي بيش از 1000 نفر زخمي شدند و دو نفر نيز قرباني گلوله هاي شليك شده از سوي ماموران امنيتي شدند. همچنين يك نفر از تظاهركنندگان بر اثر استنشاق گاز اشك آور در مقابل سفارت اسرائيل جان خود را از دست داد.
گزارش ها حاكي است، انقلابيون مصري، چندين خودروي پليس اين كشور را به آتش كشيدند و تعدادي از افراد پليس را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. «عمرعطيه» جوان شجاع مصري كه توانسته بود براي دومين بار پرچم رژيم صهيونيستي را به زير بكشد، گفت: از خدا خواسته بودم تا مرا در پايين كشيدن پرچم اسرائيل ياري كند و برايم مهم نبود كه آيا خطري جانم را تهديد مي كند يا نه و با اين كار خود مي خواستم، دشمناني كه برادرانم را در مرزهاي مصر يا فلسطين اشغالي مي كشند، تنبيه كنم.
فرار ديپلمات هاي اسرائيلي
شاهدان عيني از محل سفارت اسرائيل در قاهره گفتند كه با دخالت كماندوهاي ارتش مصر و با پوشش امنيتي و استقرار ده ها خودرو زرهي، اسحاق ليوانون سفير رژيم صهيونيستي و 80 تن از كاركنان سفارت از ساختمان آن تخليه و به فرودگاه قاهره انتقال داده شدند پايگاه اطلاع رساني «القدس العربي» روز شنبه نوشت: سفير رژيم اسرائيل در ساعات اوليه صبح روز شنبه به همراه خانواده خود، قاهره را به سمت تل آويو ترك كرد.
فرار مجدد ليوانون به اسرائيل در حالي صورت مي گيرد كه وي هفته گذشته براي ترميم روابط تيره مصر و رژيم صهيونيستي وارد قاهره شده بود.
«ايهود باراك» وزير جنگ اسرائيل نيز در بيانيه اي مرتبط با گفت وگوهاي وي با «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا و «دنيس راس» فرستاده كاخ سفيد گفت كه وي از اين دو نفر خواسته است تا از سفارت در مقابل تظاهركنندگان حفاظت كنند.
اعلام حالت فوق العاده
شبكه خبري الجزيره اعلام كرد: وزارت كشور مصر حالت فوق العاده در اين كشور اعلام و تعطيلي هاي ويژه نيروهاي پليس را لغو كرد.
همچنين در پي اشغال سفارت اسرائيل، «عصام شرف» نخست وزير موقت مصر، نشست ويژه اي را با وزيران خود برگزار و ستاد بحران را در هيئت دولت مستقر كرد.
خبرگزاري «شرق الاوسط» (خبرگزاري دولتي مصر) گزارش داد: وزارت كشور همه مرخصي ها را لغو كرده است و نيروهاي امنيتي به حال آماده باش درآمده اند.
همچنين نيروهاي امنيتي مصر ده ها تن از جوانان مصري را به جرم حمله به سفارت اسرائيل بازداشت و به نقاط نامعلومي منتقل كردند.
از سوي ديگر، دولت مصر تلاش وسيعي را به كار برده است تا وانمود كند، افرادي خارج از مصر در حمله به سفارت رژيم صهيونيستي دخالت داشته اند.
براساس آخرين گزارش ها، اوضاع در منطقه اطراف سفارت اسرائيل در قاهره تقريبا در كنترل نيروهاي امنيتي است، زيرا تعداد بسيار زيادي از نيروهاي پليس به همراه زرهپوش و تجهيزات نظامي فراوان به اين منطقه اعزام شدند و ساختمان سفارت را از هر دو طرف تحت كنترل خود درآوردند و منطقه به طور كامل بسته شده است.
تظاهرات روز جمعه مصر كه به تظاهرات اصلاح مسير انقلاب نامگذاري شده بود، به دعوت احزاب، گروه ها و تشكل هاي انقلاب 25 ژانويه سازماندهي و برگزار شده بود و راهپيمايي ميليوني با همين هدف در مناطق مختلف اين كشور به خصوص ميدان التحرير قاهره برپا شد، اما بسياري از جوانان تصميم گرفتند مستقيما به سراغ سفارت اسرائيل بروند و آن را به تصرف خود درآورند تا به سه دهه روابط ننگين تحت لواي پيمان كمپ ديويد پايان دهند.
واكنش به اشغال
لانه جاسوسي اسرائيل
اشغال لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي در قاهره با واكنش هاي مختلفي در جهان مواجه شد.
«باراك اوباما» رئيس جمهور سياهپوست آمريكا در نخستين ساعات اشغال سفارت اسرائيل در قاهره نگراني شديد خود را از اين موضوع و احتمال در خطر قرار گرفتن جان جاسوسان اسرائيلي اعلام كرد.
در بيانيه اي كه ازسوي كاخ سفيد صادر شد، باراك اوباما در خصوص حمله به سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره هشدار داد و به نتانياهو نخست وزير صهيونيست اسرائيل گفت: آمريكا سعي دارد، مناقشات را طوري حل وفصل كند كه به درگيري بيشتر در منطقه منجر نشود.
همچنين «هيلاري كلينتون» وزيرخارجه آمريكا از «محمد كمال عمرو» وزير امورخارجه مصر خواست، تا اين كشور به كنوانسيون وين در رابطه با حفاظت از اماكن ديپلماتيك پايبند باشد.
در همين حال بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل گفت: از وقوع فاجعه در مصر جلوگيري كرديم و آنچه كه براي سفارت اسرائيل در قاهره رخ داد، بسيار خطرناك است، اما ما توانستيم مانع وقوع فاجعه شويم.
به گفته كارشناسان مسائل خاورميانه، منظور نخست وزير اسرائيل از جلوگيري از فاجعه، زنده ماندن و فرار سفير و كاركنان سفارتخانه در قاهره بوده است.
دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز با صدور اطلاعيه اي درباره سفر اتباع اين رژيم به صحراي سينا در مصر و اردن و تونس هشدار داد.
«ايهود باراك» وزير جنگ اسرائيل نيز خواستار كمك آمريكا پس از اعتراضات مردم مصر شده است.
تظاهرات ميليوني تحت عنوان «اصلاح مسير انقلاب» كه به اشغال سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره منجر شد در واقع واكنش مردم به خيانت انورسادات در امضاي قرارداد ننگين كمپ ديويد است.
مردم مصر پس از انقلاب 25 ژانويه بار ديگر خواستار لغو اين قرارداد و قطع رابطه با اسرائيل شده بودند.
مصر به عنوان اولين كشور عربي در سال 1979 قرارداد كمپ ديويد را با اسرائيل به امضا رساند. از آن تاريخ مردم مصر بارها به اين قرارداد اعتراض كرده و خواستار لغو آن شده اند.
خبر ديگر اينكه، همزمان با تظاهرات مردم مقابل سفارت رژيم اشغالگر اسرائيل، صدها تظاهركننده مصري با تجمع در مقابل سفارت عربستان، تلاش كردند تا آن را به تصرف خود درآوردند، اما پليس و نيروهاي امنيتي مانع از ورود آنها به داخل سفارت شدند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.